Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 20 maj 2013

Thede endast 3 mm från ligarekord!

Efter jobbet idag åkte Thede och jag (Adam) för att prova lyckan vid piren. Thede började med att köra med drag, medan jag körde mitt klassiska släpande bottenmete med sillstrimla. Thede nötte på bra men utan framgång, under tiden tog jag några sandskäddor och en skrubba på 310 gram.

Thede gick sedan över till två bottenmeten och då lyckades han spräcka nollan med en sandskädda. Det ena bottenmetet hade han lagt tämligen långt in i hopp om att få en ål, men istället nappade en 60 gram tung och 17,2 cm stor stensnultra. En fin snultra som endast var 3 mm ifrån Perans (Albins) ligarekord.

Vädret var fint, havet låg spegelblankt och siktdjupet var bra, så bra att Thede såg en fin ål som simmade omkring bland stenarna på cirka 2 meters djup. Thede ville givetvis fiska på den men jag sa att det var lönlöst den skulle bara dra in det bland växtligheten och sätta sig. Detta fick jag dock äta upp, för upp kom ålen. Ålen vägde 0,63 kg och släpptes varsamt tillbaka, till Thedes stora förtret glömde vi i all hast att ta kort på den trots att vi när den kom upp sa: "Den MÅSTE vi ta kort på!"

Totalt tog:
Thede 2 sandskäddor, 1 ål (0,63 kg) och 1 stensnultra (60gr 17,2 cm) detta ger honom 52 poäng
Adam 12 sandskäddor och 1 skrubbskädda (310gr) detta ger mig 22 poäng

Vi tog i alla fall kort på stensnultran:


Thede avancerar från 17:e till 12:e plats. Jag tar mig över 1000 poängsstrecket, men klättrar ingen placering.

----E Adam

1 kommentar:

  1. Grattis Thede!! Riktigt nära första ligarekordet och en grym ål ;)

    SvaraRadera