Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 10 maj 2013

They are here! Oo

Blev ett förmiddagspass idag!

Första kastet satt denna fina 4 hektos skrubba på!

Drog en skrubba till innan det var dags för nästa art.

En havsöring hade snappat åt sig mitt lilla gladsax drag.


Kastet efter small det igen!

Ett karaktäristiskt knyckande fick mig att misstänka något annat - They are here!

Årets första näbbgädda och ingen dålig heller, 0,6kg vägde skönheten.


Totalt alltså 2 skrubbskäddor 0,4kg, 1 havsöring, 1 näbbgädda 0,6kg.

Allt återutsattes idag men en fin öring över måttet hade inte suttit fel nu så att man kan laga till en lyxmiddag.

Totalt 49 poäng till mig vilket tar mig upp på 1303p, endast 26 poäng upp till Marcus på andra platsen!

Imorgon är mer fiske inplanerat och då är silvermedaljen i siktet.

/Hasse

3 kommentarer:

  1. Grann näbbgädda! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Var fiskade ni om man får fråga ? något tips på bra havsöringsdrag och färger?

    SvaraRadera
  3. Jag fiskade på Getterön i Varberg. Just nu verkar rött, grönt och blått fungera bra. Mycket spinnstopp och nära till djupt vatten är en fördel.

    SvaraRadera