Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 13 maj 2013

Wohoo! Nya gäddbeten :D

Titta vad Luigi och Mario kom med till mig idag :)

En jerkbait och tre gäddwobblers!

Kan ni läsa det dolda meddelandet i teckningen på Jerken?


Jo det står Fiskesnack.com :D

Dragen kom i verkligheten från Fiskesnack som pris för fjärdeplatsen i deras artikeltävling!

Jag skrev där en artikel om att fiska randig sjökock från isen som ni hittar här: Jakten på den randiga sjökocken


Stort tack till Anders Bergman som var tävlingsledare.

För övrigt kan man läsa om sjuka fångster på sjurygg från Mattias i Team Isola här och om tunga från Nicklas Kolbeck här.

Nu ska vi fiska gädda ;)

/Hasse

4 kommentarer:

  1. Grattis till 4:e platsen! Det var en spännande artikel och den där pirålen verkar vara en riktig luring! :-)

    SvaraRadera
  2. grattis! Är det bra gäddfiske norr om travbanan på vallås, då menar jag nissan så klart?

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Jag är stolt över fjärdeplatsen ;)

    Angående pirål så är de vedervärdiga ;)

    Angående Nissan så är två av de största gäddorna som någonsin fångats i Sverige tagna där, själv har jag inte fiskat så mycket gädda där men potentialen finns verkligen.

    SvaraRadera
  4. Oj då, är rätt sugen på lite gäddfiske så man får nog testa lite nu i helgen, tack för tipset

    SvaraRadera