Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 1 maj 2011

Torsk på skrubba!

Albin och Adam rapporterar ett segt fiske i Kåseberga med höga vågor och blåsigt värre.
Det blev dock några fångster efter envetet fiskande i snålblåsten igår.
En torsk vardera och en skrubbskädda vardera fick gubbarna. Detta renderar 4p var till Albin och Adam.

Själv har jag gjort ett försök på havsöring igen. Även denna gången gick jag bom, det var igår morse då jag hade ett par timmar över. Vindstilla och klart i vattnet försvårade fisket men jag hade en riktigt fin efterföljare på uppskattningsvis 1,5-2kg. En brunfärgad öring av allt att dömma. Sedan small det faktiskt på en öring på runt halvkilot, halvägs in behagar dock den lilla blänkaren att lossna och jag örstår inte hur för krokarna var vassa och mothugget satt >.<

I veckan blir det nog mer fiske dock. Staffan, Linus, Berra och Pär verkar sugna. På schemat har jag också två pass med elever denna veckan. På onsdag är det karpmete och på torsdag näbbgädda. Undrar om de hinner komma!?

/Hasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar