Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 15 augusti 2012

Fint fiske i Siesjön!

Det blev en tur till Siesjön igår!

Jag paddlade runt lite och kunde konstatera att sjön är riktigt igenväxt nu mer.

Extremt klart var vattnet dessutom.

Kändes svårt...

Första stället jag stannade på för att testa gav ingenting...

Men det andra stället levererade direkt!

Fullt med fisk i rörelse och det nappade så fort den maskagnade frilinan landade.

En abborre på första nappet!


Därefter en mört!

Och den tredje fisken blev en sarv!


Så här såg det ut!

Efter ungefär 30 kast hade jag landat inte mindre än 14 abborrar, 4 mörtar och 4 sarvar.

Då tog masken slut och jag funderade på att avsluta fisket..

Men en abborre hade inte klarat returen och jag bestämde mig för att dess grymma öde inte skulle vara förgäves...

Det fick bli lite Berra-taktiken.

Dvs, kasta ett skeddrag utan krokar över näckrosorna och dra in den snabbt som ett ytbete på näckrosorna.

Gäddorna triggas mycket effektivt av detta fiske och jagar gärna draget. Då kan man locka ut dem till näckroshoparnas kanter, byta ut draget mot en abborre med trekrok i munnen.

Och ha ett mycket bra fiske...


Det blev två gäddor på 1,5kg respektive 1,0kg på den stackars abborren innan den var helt sönderslafsad och jag valde att åka hem.

Totalt: 14 abborrar, 4mörtar, 4 sarvar och 2gäddor alltså.

47 poäng till mig..

Andy och Marcus har dessutom lagt ett pass på en ny het piggvarsplats men Marcus var den enda som fick fisk, två näbbgäddor och en makrill.

/Hasse

2 kommentarer: