Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 6 augusti 2012

Guldid

Andy har suttit uppe sent inatt igen!

Det gav inga långa rusningar som sist men en liten fisk nappade i ytan.

Väl uppe visste inte Andy vad han skulle tro och skickade denna bilden.


Efter mycket om och men vågar jag mig på en gissning.

Jag tror att det är en guldid som Andy fångat.

En bild till.


Förslaget guld-sarv har kommit också men jag tycker att fjäll, fenor, färg och allmän uppenbarelse talar för id.

Guldid är en framavlad färgvariant av id men mitt förslag är att vi räknar den som en ras och ger den en egen kategori därmed egna ligarekord.

Fisken vägde 0,4kg och var 27cm lång.

Någon som har ett bättre förslag än guldid?

Någon som tycker annorlunda vad gäller kategori och ligarekord?

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Tycker också guldid! Fräckt, bara sett från engelska fiskeprgoram innan!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du med tror guldid, tyvärr är detta de enda foto som finns. Men Andy kommer att lägga fler pass i detta "nya" intressanta vatten snart och då kanske fler guldidar dyker upp??

    SvaraRadera