Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 12 augusti 2012

Nattmete på Tjörn

Igår efter jobbet åkte jag upp till Tjörn för att meta, främst var jag ute efter tunga och oxsimpa som jag inte lyckats ta tidigare i år. Men alla arter var varmt välkomna och det blev en hel del.

Rötsimpa

Stensnultra

Rolig combo - sandskädda, två sjöstjärnor och en snäcka...

I skymningen började det vaka..

Och makrillarna kom in!

När det blev midnatt hade jag fångat 11 arter men ingen tunga eller oxsimpa.

Då såg jag den i lampskenet.

En vitsvart silhuett mot bottnen avslöjade att jag hade en oxsimpa framför mig.

Den högg så fort jag presenterade räkan framför den och ett av resans mål blev uppfyllt!


Totalt blev det 13 arter för mig vilket är riktigt bra på ett pass från land.

Då var det ändå bud på flera till men jag spar mig till nästa utmaning med Adam.

Totalt: 2 rötsimpa, 1 oxsimpa, 1 svart smörbult, 5 stensnultra, 1 berggylta, 5 gråsej, 12 torsk, 7 vitling, 1 sandskädda, 1 fjärsing, 1 tånglake, 3 makrill och 1 havsöring.

Totalt 112 poäng är bra och behövligt då Adam sett extra lurig ut på sistone...

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar