Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 20 augusti 2012

Frilina på gäddeskägg

Idag körde jag efter gäddan i Valasjön.

Först ut en abborre.

Körde lite jerk-bait med tre missade gäddor som resultat så jag tacklade om till frilina.

Metade upp ett helt gäng betesfisk, mest sarv.


Och direkt började fiskarna sitta!


Inga bestar idag.


Totalt fem gäddor med topp på 1,5kg tyvärr missade jag en som jag misstänker var ganska stor men i övrigt var det små gäddor som var i farten.

En mört levererade två av gäddorna. Efteråt såg den ut så här..


Valasjön låg väldigt fint idag med endast lite vind emellanåt.


Totalt 5 gäddor, 1,5kg, 1,2kg, 0,8kg, 0,8kg, 0,8kg. 6abborrar, 7sarvar, 2mörtar.

57p till mig.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar