Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 6 augusti 2012

Nissanfiske med tvillingarna & Co

Sanna föreslog i morse att jag skulle åka ner till Halmstad och fiska med henne och barnen, sagt och gjort!

Tanken var Tjuvahålan men det blåste för mycket så vi åkte till Nissan istället.

Adam jobbade tyvärr så jag och Sanna fick hjälpa barnen mest hela tiden. 

Men direkt märkte vi att det var mycket fisk på plats.

Vak på varje brödbit vi slängde ut.

Först ut var Love som lyckades kroka denna fina mört!


Vilmar kämpade länge och väl men fiskarna stal brödet säkert de 20 första gångerna.

Men sen satt den!

En fin mört blev det även för Vilmar.


Vi andra lyckades inget vidare och till sist sa lilla Edit ifrån och Sanna åkte hem med tvillingarna.

Jag och Thede stannade en stund. 

Båda missade varsin färna, jag på flytbröd och Thede på bottenmete men till sist kunde jag landa en liten abborre på spinnare i alla fall :)

1p var till mig, Love och Vilmar.

Edvin hade tydligen haft fint fiske i Sjödalen och rapporterar 5 abborrar därifrån!

5p till Edvin som därmed går förbi Dennis och placerar sig 1 ynka poäng bakom mamma Pernilla.

Vad gäller poäng för Andys guldid satt jag och Adam och diskuterade efter dagens fiske. Vi enades om att ge fisken en egen kategori med egna rekord. Eftersom det dock rör sig om en ras så beslutade vi att ge fisken samma poäng som id i övrigt och inte extra poäng för ny art.

Således blir poängen för Andys guldid 103 poäng. 50p för längdrekord, 50p för viktrekord och 3p för själva fisken.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar