Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 29 augusti 2012

Mer småkarp

Jag åkte direkt efter jobbet iväg med fyra elever till vårt gamla karpställe.

Färdigriggat, vindstilla och soligt!

Ganska snart började det att nappa. 

En fin spegelkarp!

Som vanligt mest smått även om jag missade en större fisk och en av eleverna tappade en lite större fisk som gick in i en massa bråte.

Vi hade såklart tävling och den som fick mest fisk måste hedras av övriga fiskande som den bästa karpmetaren de känner...

Jag gick hårt ut och hade snart två fångade spegelkarpar men sen gick det långsammare.

Hoppet tändes igen med denna fjällkarp.


Men till sist fick jag se mig besegrad ev en elev!

Tre karpar till mig räckte till en andraplats idag.

Erik Petersson, för övrigt den bästa karpmetaren jag känner, lyckades ta fyra små karpar.

6p till mig i alla fall!

Imorgon blir det fiske med Staffan!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar