Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 22 augusti 2012

Stora löjor

Ikväll åkte jag och Staffan ut för att köra lite kvällsfiske efter främst gös!

Först metade vi lite agnfisk.

Det nappade bra och efter en halvtimmes metande så hade Staffan tagit 2 löjor, 1 mört, 1 färna och 1 abborre. 

Själv fick jag ihop 1 löja, 1 färna och 2 mörtar.


Löjorna var fina och den största mätte 15,5cm. Staffan berättade också att han fångat en ännu större löja i Skräbeån häromdagen under ett kortare pass. 17,5cm mätte den!

Med agnfisken fixad så förflyttade vi oss till platsen där vi skulle spendera kvällshugget.

Hotande moln i närheten gjorde att vi fick plocka fram regnkläderna!


Som tur är slapp vi större delen av regnet och det kom bara några få droppar på oss medan det ösregnade i horisonten.

En fin regnbåge fick vi bevittna dock.


En dramatisk kvällshimmel likaså.


Det var dock inte mycket action.


Ett rejält napp missade jag dock, agnfisken försvann i mothugget och jag kände ett kort ögonblick tyngden av en bättre kombatant i andra änden av linan.

När det blev mörkt fick vi bege oss tillbaka eftersom båda jobbar imorgon.

Ett kul pass dock och 7 poäng till mig samt 18 poäng till Staffan den stora löjan inräknat.

Inga förändringar i tabellen dock men mer spännande fiske väntar i dagarna, Calle och Staffan är bara några av de ligamedlemar som ska ut de närmsta dagarna och vi väntar spänt på mer rapporter från Olas Härjedalsäventyr, samt Petter som ska ut imorgon.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar