Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 29 augusti 2012

Stolt pappa!

Idag var det äntligen dags!

Simon tog med sina döttrar på deras första riktiga fiskafänge!

Simon drömde sig tillbaka till sina första fiskeminnen och berättar:

"Första fisken som vi fick som familj var en gädda i Suseån i Getinge men minns inte vem som vevade. Men min egna första var i Stockholms skärgård, abborre :) Min första stora var på put n take damm.
En regnbåge på typ 3kg något.. fick på den intill kanten på första kastet så jag bara backade upp med den för jag var alldeles för klen för att veva :) den blev middag på kvällen också kom jag ihåg!"

Hur skulle fiskafänget gå idag då?

Simon tacklade upp en frilina och slängde ut.

Snart gick linan iväg och Simon sa till tjejerna att veva!

Först ut Saga med sin första fisk - en sarv!


Men storasyster Freja var inte långt efter!


Pappa Simon kunde också stoltsera med en sarv men var nog stoltare över döttrarnas fångster!

Freja och Saga som ju också är kusiner och kompisar till Nova (samt släkt med större delen av fiskeligan) får därmed sina första poäng på ligan och tar sig in på delad 28:e plats.

De delar också 9:e plats i barnligan och 6:e plats i tjejligan där de ligger före mamma Jennie som ju vunnit tjejligan förut! Mycket att brås på för fiskeligans färskaste tillskott!

1p var till Simon, Freja och Saga.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar