Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 16 juni 2011

Hasse tar storröding, jag tar pyttesandskädda!

Efter att ha fått ett ytterst otrevligt mms av Hans Majestät klockan 15.11 idag föreställande honom själv med en röding på dryga 2.5 kg, bestämde jag mig för att här ska fiskas oavsett vad smhi säger. Sagt och gjort! Blåst och regn försvårade fisket, som resulterade i 1 vitling och 3 sandskäddor. Hur ska man kunna försvara titeln när Hasse bänder storfiskar, men med tanke på hans storfiske förra året unnar jag honom lite spöböj. MEN ligasegern ska JAG ha!

Svärmor berättade att det tagits majfisk/staksill i Ätran och efter lite sökningar hittade jag en länk:

Majfisk/staksill

En extremt häftig fisk, men frågan är om inte fångstmannens snorbroms bräcker den!

/Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar