Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 6 juni 2011

Sill, löja, färna och gös!

Idag var planen att hinna med två kvällsfiske. Först åka till Hästberga och fiska upp ett gäng löjor som betesfisk, men självfallet testa lite färna.

Sedan var planen att ta sig ut på Osbysjön för att fånga rekordgösen med löjornas hjälp...

Knappt hade jag börjat meta löja för ens Linda P skickade följande bild.

Albin hade fångat en sill!

Tyvärr var det den enda fångsten Albin och Linda lyckades ta idag..

Det var segt sillafiske och den enda sillen högg på ett klassiskt "Bara ett kast till..."

Men det var lika lite action efter den enda sillen som före.

Nu hade jag lyckats ta mina sex löjor och var nöjd. Några utkastade brödbitar hade inte lockat upp någon större fisk så jag gick sakta nerströms för att se om något var suget på en brödbit?

PLASK!

Jepp färnorna var där.

Efter flera missade färnor så satt den där till slut!

En rejäl fight slutade i håven för färnabus!

1,55kg är en fin färna för min del och kvällens ena mål var nått!

Nu gav jag mig av mot Osbysjön för att fiska gös!









Knappt hann jag blöta wobblern innan det högg!


Småryck och knappt böjd spöspets avslöjade min kombatant... en klassisk Hasse-gös!

Fasiken också varför ska de alltid vara så små????

Nåväl en gös var landad och det kändes bra.

Fortsatte en stund och missade en gös som kändes som samma storlek men sedan upptäckte jag att jag var helt omringad av jättehöga mörka moln med städ och högt där ovanför mitt huvud såg jag hur molnen lyste upp överallt runtom sjön. Blixt och dunder....

Några andra båtar som var ute på sjön fick lika brått som mig in och jag får skjuta upp jakten på drömgösen... Glad blev gösen men gladast blev nog de sex löjorna som fick simma tillbaka :)

51poäng till mig! Välbehövligt nu när Adam ryckt i toppen.

Albin upp 1p och är därmed exakt 100 poäng efter Linus i kampen om tredjeplats.

Imorgon bär det av till Svartån och fyra dagars fiske med elever! Får se om jag kommer att kunna uppdatera bloggen därifrån?

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar