Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 4 juni 2011

Omöjlig fångst!

Denna luring såg jag när jag var nere på stranden idag. En storlek 20 krok hade varit på tok för grov >.<

Men åt såg man att den gjorde då den simmade om kring och snappade åt sig massor av små saker, förmodligen planktoniska kräftdjur eller så.

Fångade den med handen för att kolla närmre på den men kunde bara konstatera att det nog är en mer eller mindre omöjlig fångst...


Gick en timme eller två och spanade efter tunga eller något annat skoj men såg bara små skrubbor och spättor samt en myriad av stubb...



Testade till sist på några små plattfiskar för att försäkra mig på att det inte var något spektakulärt.


Två rödspottor och 8 sandstubb var det som behagade hugga.


Här en av stubben som är på väg in. Hade det varit en storlek 2/0 så jäklar! Men fisken är ca 5cm lång...


På väg in igen stötte jag på ett storspigg och provade att doppa ner havsborstmask agnad krok. Spigget högg direkt och mitt andra storspigg för året var landat.


Totalt 11fiskar och 35 poäng upp för mig iaf.


/Hasse

2 kommentarer:

  1. Puh, trodde du hade fått en sån på krok nu också! Mindre kantnål eller vad är det?

    SvaraRadera
  2. Hehehe ja det hade varit något! Nej art nummer 60 ska bli en tjockläppad multe, så är planen i alla fall ;)

    SvaraRadera