Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 2 juni 2011

Drop shot!


Ja det har blivit lite ströfiske de senaste två dagarna.

Igår fick jag och pappa tid för lite sutarfiske och åkte till Siesjön.

Ingen sutare behagade nappa men väl tio småfiskar vardera, abborre, mört och sarv.

En ruggigt jämn tävling, först till tio fiskar slutade med att varsin sarv kom in över relingen samtidigt!


Här Pär med dagens största sarv.

Det var fint väder mestadels men mulnade lite framåt kvällen och blåste rätt så mycket vilket gjorde att vi drev över mäskplatsen och skrämde några lite större fiskar.

Skulle ha kortat ner ankarlinan mer innan vi började fiska men vem kunde tro att det skulle blåsa upp?




Så idag var det en morgontur efter abborre i Helgeån på agendan. Både pappa och jag lyckades lura några abborrar på våra jiggförsedda pater-noster eller drop-shot som det kallas.

2 abborrar till Pär och 9 till mig slutade dagens förmiddagspass med.

Fina matabborrar som jag, Stina och Linda L mumsade på ikväll.

Annars rapporterar Adam en sandskädda från dagens mete under sandmask-grävandet.

Imorgon är det dags för Gullmaren. Jag och Adam ska försöka oss på lite udda arter men vi får se vad vi kan hitta för platser från land??


12p upp för Pär, 19p upp för mig och 2p upp för Adam.

/Hasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar