Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 12 juni 2011

Radioaktiva öringar och hotet från underjorden...

Igår var det återigen dags att försöka på fler arter!

Jag började med att gräva sandmask, det var överfullt med gigantiska högar från deras utblåsta sand. Ser nästan ut som något som skulle kunna vara med i "hotet från underjorden".










Snart hade jag spannen full!


Två sandstubb metades också upp..

Tångräkor, sandräkor och massor av bonus havsborstmaskar samlades in...














På första kastet med en fin tångräka satt där en skrubba, snart följde en stensnultra med och ett rejält hugg senare så smackade det på något rejält på ett av sandstubben.


Den stal dock agnet och den andra sandstubben gick samma öde till mötes.


Nu hade jag dock inte mer tid då jag och Linda bestämt att vi skulle äta middag på stan så det var bara till att avbryta trots att det var bra fiske...




Kvällen var tänkt att lägga på artfiske och smygfiske med lampa men ett telefonsamtal senare var de tankarna raserade när chefen ringde och sade att jag måste jobba på en kvällsexkursion.


Nåväl på väg till arbetet stannade jag vid Bua och satsade på havsabborre, ganska snabbt högg det en stor firre på mitt skeddrag men den lossnade efter en kort drillning.


Två radioaktiva öringar valde dock att följa med in och med de drillningarna i tanken kändes den första också som en öring.


Nu fick jag brått till jobbet och nattfjärills jakt! Det var spännande även om jag suktade efter havet och såg ut mot Kungsbackafjorden med längtande ögon...

Det blev dock några hundra bilder på diverse färgglada nattfjärilar som här en ligustersvärmare. En riktig best!


21p till mig för fisket i alla fall.


/Hasse








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar