Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 30 juni 2011

Skärsnultra & Co

Lite fiske har det blivit i dagarna!

Först ut lade jag ett pass i Bua efter radioaktiva havsabborrar etc.

Tyvärr hände det inte mycket trots att jag provade allt jag kunde komma på...

Men jag kom på att jag behövde skärsnultra och att det är en mycket bra lokal för denna vackra art.. Några slaktade strandsnäckor senare och ett par stensnultror så kom årets första skärsnultra så.



Adam ringde dessutom och berättade att multarna inte var kvar vid piren igår, eller åtminstone syntes dem inte och det var mörkt Nissan-vatten vid piren.


Lite tröstfisk fick Adam dock, 3 skrubbor och en sandskädda samt en tappad fjärsing och ett missat tung-gung.

Jag tog även en tur till havet idag. Det blev hela 9 skrubbor, 1 öring och dubblé på fjärsing.


Den ena var rätt fin med fiskeligamått mätt, 28cm och 150g.










Coolaste fisken idag var dock ett grönt storspigg som jag håvade upp när jag fångade tångräkor.


Samtliga fiskar idag tog på tångräka, öringen på flötmete och de andra på bottenmete.











Körde också lite drop-shot med tobis-immitation-jigg men till min besvikelse hade jag inte ett enda napp på den.. men hittar jag bara bra piggvars-vatten bör det hända saker..


8 poäng till Adam och 34 poäng till mig.


Nästa fiske som ligger planerat är på måndag då jag, Putte och hans son Zacke åker till Siesjön för två dagars fiske efter sutare och gädda.


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar