Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 26 maj 2011

Några random småfiskar..

Lite random småfisk har det blivit de senaste dagarna.

Blåsigt och regnigt väder har försvårat fisket lite men några tappra hjältar har ändå varit ute på mycket grumligt vatten...

Här Pär från i tisdags då han och jag var ute och drog lite betesfisk i Siesjön. 2 sarvar för gubben och 5 sarvar, 2 abborrar och en mört till mig. Sedan öppnade sig himlen och vi fick åka hem...



Här en liten mörtabus från Drivån. Jag har fått en mört och en abborre i Drivån de senaste dagarna.

För övrigt har Adam fångat 3 skrubbor, 6 sandskäddor och en svart smörbult.

Totalt ger detta Pär 2p till, mig 10p till och Adam hela 20p extra :)

Planen är att vi snart åker till Gullmaren för artfiske och själv ska jag försöka få ett gös-pass snart.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Gullmarn, fräsigt! Vi funderar på att åka upp nästa helg (långhelgen) om vädret duger.

    SvaraRadera
  2. Kul! Då ses vi kanske där ;) Jag och Adam åker nog dit på torsdag och spenderar hela dagen/natten där. Men det är inte helt säkert ännu, kan bli fiske någon annanstans istället...? Verkar ju bli bra väder mot mitten av nästa vecka om man vågar tro på de tidiga prognoserna.

    SvaraRadera