Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 20 maj 2011

Smått och gott!

Det har blivit lite fiske ändå de senaste två dagarna.


Mycket sarv och löja har kommit upp från Helgeån respektive Finjasjön.


Men även en del lite roligare fångster finns att rapportera.


Igår var jag med några elever i Tivoliparken i Kristianstad och en elev fick sin första lake under detta pass. Själv drog jag 3 löjor och 8 sarvar här.


Sedan åkte jag till Finjasjön i morse. Där blev det ytterligare en löja och 5 sarvar. Det blev även två små abborrar.


Här fick två elever sina första gösar.






Då var det trots allt bättre idag då det först kom upp en braxren på drygt halvkilot.


Den högg på bottenmete med mask.














En Abborre på runt fyra hekto på spinnare,


Största abborren i år för min del iaf.
















Sedan kom en relativt ovanlig art för Torsebro upp. Det var en sutare som fattade tycke för maskknippet jag betade med.


Årets första sutare blev alltså en halvkilos fisk


Trevlig spöböj iaf.


Jag går upp 42 poäng! Endast 3 ynka poäng bakom Adam.


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar