Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 11 maj 2011

När guldet blev till sand.... stubb....

Igår kväll lyckades jag få en timme till att satsa på stubb på Getterön.

Lite grävande efter havsborstmask gav mer agn än jag behövde och snabbt dök de första nyfikna stubben upp.

Här är dagens största stubb. Den mätte hela 7,3cm. Tyvärr har Adam lagit beslag på vår microvåg så någon vikt har jag inte på den.

Arten var??


Sandstubb! Adams ligarekord rök, men han får behålla det ändå eftersom jag inte hade vågen >.<

Nytt ligarekord längd med drygt en cm i alla fall.

Sex stycken stubbar blev det idag och samtliga fick jag till sandstubb efter en massa räknande av fjäll och undersökning av huvud och bröstfenor.

Det var flera av dem som höll på och slogs om hålor under sandmussle skal.

Detta var en hona.


Här kommer några bilder där fjällen syns mer eller mindre bra.




































































En av fiskarna skilde ut sig lite och hade bara runt 60 fjäll längs sidan samt väldigt vackert färgade fenor. Tyvärr fick jag ingen bra bild på det men jag kunde inte få den till något annat än sandstubb den heller..










Solnedgången gick inte av för hackor!


Tyvärr inget mörkerfiske då jag hade krav på mig att hinna hem till eurovision...

Intressant dock med sandstubben och gött med ligarekord!

/Hasse


3 kommentarer:

  1. My precious!

    Kolla in dessa:

    http://www.procore.se/digitala-vagar-/253-aws-fast-weigh-m-500.html

    http://www.procore.se/digitala-vagar-/354-digitalvag-001g-300g.html

    http://www.24.se/digital-minivag-i-kompakt-och-snygg-design-p-13348.aspx?utm_source=kelkoo

    http://www.teknikproffset.se/HEM--FRITID/Digitalvaagar/Digital-Vaag---I-fickformat-upp-till-1000-gram.htm

    http://peroett.se/shop/ KOLLA PRECISIONSVÅGAR

    Fanns hur många som helst!
    Förstår du! Eventuell medsponsring kan ordnas!:) Fattar du inte att jag aldrig kommer låta dig ha vågen, då kan du ju slå mina rekord:)

    SvaraRadera
  2. Inget snack om saken att dessa är sandstubb. Då återstår frågan vad fasen det var på dom andra bilderna, dessa var alltså lika i kroppsformen?

    Man kanske blev lurad av förra fotot men visst ser fjällen större och färre ut?

    Gav dom en bra fight förresten? :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är en synvilla på det gamla fotot. Grupper av fjäll som ser ut som ett?

    Svårt att säga då jag inte kollade närmre på dem den gången..

    Jaja nu lär man vara mer noggrann i fortsättningen ;)

    Bra fight på UL spöt! Eller nej, ska bli skoj med färna imorgon!

    SvaraRadera