Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 31 maj 2011

Adam ger inte tappt!

Efter att jag gjort ett ryck med hjälp av den fina färnan så har Adam en bit upp till guldet.

Idag var det dock artfiske från piren i Halmstad och Adam fick 3 vitlingar, 1 rötsimpa, 15 sandskäddor och 6 skrubbskäddor.

Andra arter som observerades var, öring, tjockläppad multe, tejstefisk, id, storspigg och så missade Adam ett hugg från en kantnål! Huh!

Adam drog med detta 53 poäng och är nu mindre än 100 poäng bakom Hasse!

Det känns som att det kommer att svänga igen...

Linus har alltid något lurt i kikaren, Lillo har lovat rapportera in första fångsten på länge, Staffan är sugen på fiske i helgen, Simon och Calle är slumrande björnar, imorgon blir det nog fiske med farsgubben (tyvärr var Albin sjuk så inget Ystad) :( och på torsdag ska jag och Adam sticka till Gullmarn för artjakt!

/Hasse

6 kommentarer:

  1. Så multen har kommit där nere nu. Missat kantnålhugg, agn? Större kantnål?

    Skitfiske i Gullmarn då. Får se när / om vi kommer upp.

    SvaraRadera
  2. Jag har sett multe några veckor nu!
    En större kantnål som sög i sig en liten, liten bit kokt räka. Tyvärr gick det hela så sjukt snabbt att jag inte hann göra mothugg, men jag hade lirkat med den över en halvtimme. Vet egentligen inte vad som hände, den kändes helt ointresserad och så helt plötsligt sög den in det. Tror att jag fiskade på den i över 1 timme, hade kokt räka och en stjärtbit från en tångräka som jag alternerade mellan(försökte hitta märlor eller något annat smått levande men lyckades inte:(). Jag såg att den jagad andra saker (dock inte vad) och den gjorde utfall så den åt i alla fall!
    Har du några bra lokaler i Gullmarn för paddtorsk, glyskolja, blågylta eller några andra häftiga arter?!

    SvaraRadera
  3. Superintressant, då går det kanske att nöta upp dom? Det låter precis som tångspiggarna beter sig på sommaren, man får nöta i 30 min innan dom hugger. Tidigare under året är det dock lättare att få dom, kanske samma sak med kantnålarna?

    Antar ni skall fiska från land? Har faktiskt aldrig fiskat från land från Gullmarn så där är det bästa tipset jag kan ge Eniro med sjökort och flygfoton.

    Skall ni fiska från båt så skicka ett mail så skall jag märka ut lite på en karta. Det kan jag iofs göra ändå om det är av intresse.

    SvaraRadera
  4. Ja, det kändes lite som att det var fullt möjligt att nöta ut dem, fast kanske inte på kvällen/natten med en stark ficklampa rakt i nyllet på dem.
    Nä, det blir ingen båt den här gången!
    Har tittat lite på enrio och det finns helt klart ställen som ser lovande ut, sen om man kan ta sig dit är en annan femma!

    SvaraRadera
  5. Jag drar ett mail till Hasse med lite info.

    SvaraRadera
  6. Låter bra! Tack på förhand!

    SvaraRadera