Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 26 maj 2011

Större kantnål fick syna håven!


En liten tur till piren i Halmstad resulterade i att en större kantnål hamnade på kort! Fick ganska snart efter ankomst syn på den här gynnaren som plöjde fram bland tången. Turligt nog hade jag microspöt med mig, snabbt och lätt var kroken agnad med en liten pungräka. Jag lirkade och lirkade men den var helt ointresserad, så jag provade med en mindre bit pungräka. Fortfarande helt ointresserad! 20 minuter senare satt jag fortfarande och försökte få den att hugg. Till sist tog frustrationen överhand och jag hämtade håven, med siktet inställt på att sprätta upp skiten för att se vad den ätit. Väl i handen insåg vilken häftig fisk det är och jag kunde inte förmå mig att ta livet av den stackaren. Kollad munnen och såg att den lätt kunnat ta kroken, men agnet var nog fel!? Sen lät jag fisken simma tillbaka. Fiskade inget mer tyvärr!

/Adam

2 kommentarer:

  1. Frustrerande fiskar dom där kantnålarna. Säg till om du kommer på hur man skall ta dom på krok. Jag trodde dom större kantnålarna skulle vara enklare men tydligen inte alltså.

    SvaraRadera
  2. Nä, den verkade helt ointresserad! Något var fel men jag vet inte riktigt vad, blir till att prova sig fram. Och med tanke på hur vanligt det är att man får möjlighet att fiska på dem, så kan man nog räkna med att ha knäckt gåtan om en 30-40 år sisådär:)!

    SvaraRadera