Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 4 maj 2011

Nytt rekord och ny ledare!

Dagen började riktigt bra. Det var karpmete på schemat ïdag då karpar skulle flyttas från några större dammar där karpbeståndet blivit för tätt till Osbysjön där karpbeståndet verkar ha utarmats.

Jag och kollegan Karl-Otto hade med oss några elever för att fånga in karparna medelst mete.

Jag började med en fin spegelkarp på 1,94kg. Den var långsmal och jag blev förvånad när jag mätte den och insåg att det var nytt ligarekord och pb för spegelkarp. 55cm.








Strax följde ytterliggare en härlig kamp med fina rusningar på mitt majsagnade frilinespö.

En fjällkarp på 2,06kg och 55cm fick syna håven och hamna i flyttkaret.

En hygglig fjällis men långt från mitt egna ligarekord.

Snart fick jag en halvkilos spegelkarp till men sedan tog det tillfälligt slut.

Alla fick karpar idag och totalt drog vi 50 stycken.







Alla karpar togs i en och samma damm trots att vi hade åtta dammar att välja mellan men min sista karp var enda undantaget. Testade en annan damm i slutet av metepasset och då satt den största spegelkarpen för dagen. 1,98kg och tangerat längdrekord - bekanta 55cm :)

166p till mig räckte till ligaledning!

För tillfället iaf.. Fler ligarekord skulle slås under dagen...


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar