Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 18 juni 2014

Arttävling i Göta Älv!

I måndags bestämde jag, Julle, Rasmus och William oss för en arttävling i Göta Älv.

Julle hade aldrig tagit svartmunnad smörbult och var sugen på en ny art.

Rasmus fångade snart första fisken och mycket riktigt var den svartmunnade på plats.


Men Rasmus och William ville också samla lite arter till Rapala Cup, här Rasmus med ett storspigg.


Jag såg ett gigantiskt storspigg som dessutom smakade på mitt agn men lossnade och jag fick trörsta mig med en mindre individ.

Här spanar William och Julle på diverse småfisk för att se om det var någon spännande art att fiska på.


William bockade också av storspigget.


Vi plockar alla mört, abborre och svartmunnad, Julles 37:e art i Sverige tror jag det var?

Julle stannar på 3 arter idag.

Men jag, Rasmus och William får också storspigget.

Rasmus drar dock längsta strået idag, en liten öring och en skrubba tar Rasmus upp på hela sex arter och en seger.

Jag får trösta mig med delad andraplats och dagens största svartmunnade på 15cm.


Det är dock skrämmande att se mängden svartmunnade på platsen.

Vi tar ett 10tal mörtar, kanske 8 abbborrar, 3 storspigg, en skrubba, en öring och runt 40 svartmunnade smörbultar!


Själv tar jag 1 storspigg, 1 abborre, 1 mört och 8 svartmunnade smörbultar 15cm i topp.

194 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar