Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 24 juni 2014

Gammelborre och Knottsvärm vid Galtasjön

Jag fick en fin present av Calle:


-En egen tältnatt vid Galtasjön!

Igår kväll gav jag mig ut. Förhållandena verkade perfekta - sjön låg spegeln, många vak syntes och det plaskade i vassen.

Men det var tydligen perfekta förhållanden för knotten också... 

Jag brukar inte ha så svårt för knott men detta var faktiskt olidligt!

Jag kastade lite med vasskeddrag och fick upp e liten pigg halvkilosgädda.


Sedan gömde jag mig i tältet ett tag för att vila min sönderbitna hud.

När det mörknade tände jag en brasa för att hålla knotten och kylan borta.

Jag bottenmetade efter braxen men fick en överaskning:

-En riktigt fin abborre på 450 gram!



Under natten fick jag ännu en abborre på bottenmete, på 225g.

Sedan ville inte Galtasjön leverera mer så det blev inte så många fiskar och ingen braxen, men det var trevligt ändå.

Bortsett från knotten.

Kram!

 /Stina

En mycket trevlig rapport från Stina som får 16 poäng och placerar sig precis bakom Pernilla på 19:e plats då hon passerar både Thede och Vilmar.

Toppen i tjejligan är riktigt jämn just nu!

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar