Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 4 juni 2014

Stöpta i samma form!

Det ramlar in rapporter hela tiden nu!

Först en från mina gamla elever, Julius, Roy och Nisse som var och meta Gös i Helgeån när denna mal kom upp! En fisk som mer och mer tar över vissa sträckor i Helgeån.

Självklart dokumenterades fångsten och sedan varsamt återutsattes fisken.


Petter har också varit ute!

Det var gösfiske på schemat igår och rutinerade göskungen fångade inte mindre än sju gösar dock stöpta i samma form.

1,4kg, 1,4kg, 1,4kg, 1,4kg, 1,3kg, 1,3kg, 1,3kg samt ett gäddeskägg på 1kg.

Själv var jag i klubbvattnet Kungsbackaån och guidade fiskeklubben Ledets FF och deras ungdomar.

Det var bra fiske, och efter hatt ha mäskat med bröd i ån så fullkomligt kokade det av stora och små fiskar.

Mört, löja och id landades på löpande band när jag visat hur det skulle gå till med ett par fina löjor

18cm

Och en fyrahektos id.


Jag får 19 poäng för mina fångster och Petter fina 190 poäng!

Inga förändringar i tabellen men Petter blir sjätte man över 1000 poäng i år.

/Hasse



2 kommentarer:

  1. Grymt! En mal bänder man inte var dag!

    SvaraRadera
  2. Nej sjukt coola fiskar, jag har fått några stycken nu, det är en ganska vanlig bifångst i Helgeån.

    SvaraRadera