Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 24 juni 2014

Arttävling i Gullmaren!

I lördags var jag, Rasmus, Jimmy och Jocke i Gullmaren för att ha arttävling mot varandra!

Rasmus inledde dagen med en skamskädda!


Jag kontrade snabbt med en svart smörbult.


Jimmy har ju varit med på detta upplägg förut med för Jocke var arttävling något nytt.

Rasmus var glödhet från början och hade snart även skärsnultra och stensnultra.


Jocke förstod snart hur man skulle göra och fick en skrubba.


Och snart nog var även Jimmy med i leken med en fin skärsnultra.


Nu var striden i full gång, alla bockade av skärsnultran.


Och Rasmus fick även han en svart smörbult.


Jimmy fångade sin första berggylta någonsin!


Och jag bockade av min 49:e art för året bergstubb, en art som Rasmus saknat på sin lista!

Här ett bergstubb till vänster (känns igen bland annat på de ljusa fläckarna på ryggen) och ett sandstubb till höger.

Det blev ett helt gäng små smörbultar av olika slag och efter att Rasmus bänt fem sex stycken fick han så äntligen art nummer 50 i Sverige - bergstubb.


Detta boostade Rasmus och nu kom även rödspottan upp!


Och en rättkrokad mini-sill!


Jocke kunde även han stoltsera med berggyltan en art som spökade för mig idag.


Rasmus fångade dagens enda rötsimpa.


Och Jimmy fick efter mycket nötande en skrubbskädda!


Nu var det något annat som hade huggt Rasmus spö. Det sprattlade frenetiskt och upp kom art nr 51 för Rasmus - en randig sjökock!


Detta tog knäcken på oss andra och ingen hämtade sig nog att vända underläget efter Rasmus sjökock.

Rasmus 12 arter
Hasse 9 arter
Jimmy 6 arter
Jocke 6 arter

När vi skulle packa ihop dök ett helt gäng ur min fiskeklubb KSK upp och skulle köra bottenmete de hann bända upp en rödspätta och några makrillar innan vi gick.


Jag fick 4 bergstubb, 6 svarta smörbultar, 2 sandstubb, 4 stensnultror, 2 skärsnultror, 2 makrillar,
 1 rödspotta, 1 skrubbskädda, 6 sandskäddor.

Det ger 62 poäng till mig!

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar