Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 24 maj 2012

Alla fick karp!

Idag tog jag med mig ett gäng elever efter jobbet för att meta karp.

Vi var åtta stycken var av fem av eleverna aldrig fångat karp.

Snart kunde en av eleverna fånga sin första på frilina och sedan brakade det lös en rejäl huggsexa.


Mestadels smått men med jämna mellanrum blev det slirbroms och spöböj.


Carl-Antons första karp någonsin ( i denna dammen :) en 2 kilos spegel på flytbröd.

Totalt fick vi ett hundratal karpar och roligt nog en abborre. Första abborren på denna platsen.

Själv hade jag ganska segt fiske med två landade små fjällkarpar nästan direkt och en av dagens sista fångster med denna kilos spegelkarp.


Kul ändå med spöböj men framförallt att alla fem elever som tidigare aldrig fångat karp nu fått känna lite på hur vildsinta småkarpar kan vara.

24 poäng till mig tar mig upp på 1992 poäng vilket är riktigt bra för att vara slutet på maj. Imorgon kan det bli mer då jag åkt på att följa med elever ut på gösfiske under dagen.. Ska köra lite vertikal är det tänkt och förhoppningsvis slå mitt nya pb igen.

/Hasse


3 kommentarer:

  1. Du får nog ändra det där med att det var Carl-Antons första karp! ;)
    Har du inte sett den fjällisen han tog på flugspö?
    Den ligger på fiskesnack... :)

    SvaraRadera
  2. Du får ju visa mig denna damm

    SvaraRadera