Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 4 maj 2012

Andy tvåa!

Andreas har varit ute på fiskeäventyr med Marcus igen! Detta utspelade sig i onsdags.

Denna gången var det piren i Halmstad som stod för spänning i tillvaron.

Andreas skriver:


Tjenare Hasse!
Nu har jag roliga nyheter.
Jag och Marcus var ute än en gång och fiskade vid piren.
Solen sken och det var folk precis överallt.
Men vi hittade en fin liten plats där vi fick vara ifred.
Räkorna åkte på krokarna och vi slängde ut.
Som vanligt så var det Marcus som fick första sandskäddan.
Men jag var inte långt efter.
Sandskädda efter sandskädda drogs upp och en och annan skrubba följde med.
Jag lyckades släpa upp en skrubba på 400gram, en riktig tjockis.
Men så när jag skulle kolla ena spöt så kände jag något konstigt.
Det var ganska tungt och när det kom närmare såg jag att det inte var en plattfisk.
En öring? Nej det var en fin torsk på 800gram. :)
Marcus var inte sämre och drog snart upp en riktigt grann rötsimpa på strax över 100gram.
När jag hade krokat av en av mina sandskäddor så upptäkte jag att jag på något sätt lyckats tappa min tyngd.
Räkan satt kvar så jag lät den ligga och flyta i vattnet medans jag hämtade en ny tyngd.
Men när jag skulle veva in igen så var det något som höll emot.
Döm om min förvåning när en liten Sej dök upp ur vattnet.
En ny art för mig. 100gram 23cm
Och det var nära att det blev något annat med.
När jag vevade in en liten sandskädda så såg jag en öring på ca 2kg som följde efter hela vägen in.
Men så fort jag stannade så stack den igen.
Frammåt 18-tiden så kom Jessica och Patricia och vi grillade lite och det blev bara några enstaka sandskäddor under tiden.
Men vi var mycket nöjda när vi åkte hem.
Resultatet blev.
Andy:
30 sandskäddor
1 skrubba på 400gram
1 Torsk på 800gram
1 Sej på 100gram
Marcus:
44 sandskäddor varav 1 på 300gram
5 skrubbor
1 rötsimpa på 100gram





Fångsten gav Andreas fina 80 poäng vilket tar honom upp förbi Adam på en andra plats!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar