Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 18 maj 2012

Ny art för Andy!

Andreas och Adam har varit och fiskat igen!

Andreas berättar:


Adam och jag har varit ute igen.
Denna gången skulle vi förska med färna.
Efter ett långt och tråkigt möte på jobbet så drog vi iväg ut mot frennarp.

Vi slängde i lite flytbröd för att se om där var några färnor.
Men inte ett plask.
Efter en liten stund så tröttnade vi och började röra oss neråt och testade på några andra platser men fortfarande inget.

Vi bestämde oss för att försöka på lax i skafferiet istället.
Först ställde vi oss i tvåan och testade lite och jag grävde lite mask då jag trodde det fanns andra roliga fiskar där.

Då säger Adam till mig att vara tyst och kolla i vattnet. Precis intill kanten stod en lax och vilade.
Ryggfenan och stjärtfenan stack upp över vattnet. Vi försökte för skojjs skull se om den ville hugga på en mask eller två,
men den var helt ointresserad och simmade iväg efter en stund. Då gjorde vi det samma.

Vi förflyttade oss ner till andra sidan kraftverket och började med lite kastfluga.
Där var många laxar som hoppade men ingen som högg.
Efter ett tag så tröttnade jag och slängde ut ett bottenmete med mask istället
och Adam gjorde detsamma.
Det gav resultat.

Adam plockade snart upp en färna på 1.35kg strax följt av en brax på 1.6kg
jag tyckte att det var lite tråkigt att bara Adam fick men jag behövde inte vänta mycket längre.
Några snabba ryck och sen satt den där. Min första färna!
Ingen stor men ändå.

En liten stund senare hör man Adam muttra något surt.
Han har fått en ål på kroken. Men den lyckades kroka av sig själv när Adam inte ville ta i den.
Frammåt kvällen började det regna och alla laxfiskare på andra sidan drog sig hemmåt.
Men vi satt kvar en stund till. Jag fick ett tunggung på spöt och när jag vevat in satt där en lake i andra ändan.

En liten rackare men ändå en fräck fisk.
Vi avslutade det hela med två mörtar på Adams spö.

Dyblöta drog vi oss hemmåt i regnet.

Dagens resultat:
Adam
1 Färna på 1.35kg
1 Braxen på 1.6kg
1 Ål
2 Mört

Andy
1 Färna
1 Lake
Ny art för mig!
Mvh
Andy




Totalt 64 poäng till Adam och 9 poäng till Andy!

Detta innebär inga förändringar i tabellen men Adam blir tredje person att komma över 1000 poäng i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar