Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 31 maj 2012

Blågylta på Kullen och andra intressanta rapporter.

Ja det är många som fiskar just nu!

Bland annat så fick någon en blågylta i Ablahamn igår, intressant..

Nytt svenskt rekord på braxen ska ha kommit upp i dagarna men jag vet inte hur officiellt det är ännu så jag vill inte avslöja mer?

Och en gös på drygt 11 kilo rapporteras det om från hemlig ort från en av Sveriges mest kända gösfiskare..

Själv funderar jag på en runda efter småspigg idag. Brukar ju ta ett småspigg för sakens skull varje år :D

Annars hägrar många intressanta fisken, gösmete med Berra och Staffan, ruda/abborre med Putte och kustfiske med Pär och Albin. Sedan har jag och Adam pratat om ett nytt artfiskebesök i Gullmaren eller på Tjörn.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Gött, grattis till alla nya arter som du tagit i år! Bla 3 piggvarar på ett bräde, sjustrålig smörbult.. Känns som du har flyt nu.. Börjar bli lite orolig vad gäller antalet arter i sverige......He-he.

    /Marran

    SvaraRadera
  2. Tackar Marran! Ja nu har jag haft ett otroligt flyt de senaste dagarna. Jag räknar faktiskt med att ta minst en art till i år d.v.s tjockläppad multe. Men visst en gräskarp och en blågylta så är jag uppe på 70 O.o Helt trygg ska du inte känna dig ;)

    SvaraRadera