Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 8 maj 2012

Blänkare på Getterön

Vackert väder mötte mig vid Getterön idag trots att väderleksrapporterna visade molnigt och blåsigt med risk för regn. Varken regn eller annat störde dock.


Jag hade gått mellan hopp och förtvivlan idag eftersom det skulle komma hem hantverkare och senare skulle jag ha möte med jobbet. Kändes som att chansen skulle bli till intet..

Men hantverkarna kom tidigt och det blev ett par timmars lucka!

När jag kom ner till fiskeplatsen kunde jag konstatera att vattnet var klart och vattenståndet lågt!

Det är många som ryggar dessa förhållande men som jag ser det är det lika mycket fisk men mindre vatten = mer fisk per vattenvolym!

Massor av liv i vattnet idag och jag såg mycket fisk som jagade och vakade och simmade förbi.

Snart hade jag första efterföljaren och strax efter det högg det!

En rejäl fight följde och ett par riktigt fina hopp följdes av ett par hyggliga rusningar och en del stångande.

Men efter några minuter kunde jag landa ett litet krutpaket på 48cm och 1,04kg.


En riktig skönhet, och en sådan matfisk kunde jag inte tacka nej till!


Tyvärr inget bättre foto med mig på idag då jag fiska ensam...

Hade sedan några efterföljare och ett hugg till, tror att jag hade en tobis efter och det kan ha varit en näbbgädda som högg också men jag såg aldrig fisken ordentligt.


Hur som helst 20 poäng till mig och en fantastisk middag till mig och Linda.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar