Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 11 maj 2012

Ålmörker

Igår kväll följde jag med ett par elever till Skeingesjön för att fiska gös.

Beväpnade med död mört körde vi två spö var och hade en del nafs varav åtminstone några verkade vara gös av vampyrbetten att dömma.

Jag tyckte att de gamla döda mörtarna var lite sunkiga och bytte till mask på mitt ena spö för att se vad som kunde vara igång.

Napp direkt!

Tre missade mothugg följdes av hyggligt spöböj och årets första ål för min del kunde landas!


Fick snart ål nummer två en 4 hektos och då gick eleverna också över på mask vilket gav flera napp och en ål till landad på ca: 4hg.


Det blev ingen gös denna gång med 24 poäng till mig på de båda ålarna i alla fall.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar