Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 11 maj 2012

Flytbrödsfärna

Blev en tur till Almaån idag för ett försök på färna.


Oerhört vackert runt den lilla ån så här års.

Snart försvann de utslängda brödbitarna i flera rejäla plask och virvlar.

Färnorna var där!

Snart kunde jag kroka årets första flytbrödsfärna och landade odramtisk en fin fisk på 1,45kg.


Fighten skrämde ner färnorna till bottnen så jag gick över till bottenmete med mask. 

Randiga krigare tog över spelplanen för ett tag.


Tre abborrar kunde landas innan jag fick ett rejält spöböj på en vad jag tror stor färna men linan gick av mitt  på paternoster knuten... 

Surt och sen hände det inte mycket mer men jag gav mig snart.

Ändå väldigt nöjd med fisket och årets första flytbrödsfärna.

31 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar